si comel

muhamaad farriq haikkal bin mohd jamal

Friday 26 October 2012

assalamulaikum blog 'ter'cinte ..tuihh puihhh ! pfftttt ..*daging korban mentah nie pahit haha ..oke first selamat hari raye aidiladha keyy *kenyit2mate ..wewittt =D .story mory blup2 sampai ..*ciom tngan ..phewww bau inai dol ! ciom lagi bau kambing n lembu ..alhamdulillah sentap sangat bile ibu cakap paklong masokkan name aku tok korban tahun nie .rezki xdisangke2 semenjek akhir2 nie tapi ,,dari sudut lain pulak 'penyakit gile' aku datang balek ..tolonglah ,aku tak kacaw ko kan? tlong jgn kacau aku .otomatik telinge bedesing *lari kedek2 ngadu dekat ibu  ..*kau nie macam2 sakit kak .oke ibu dh tawukan ?? bole tlong hantar saye berubat?? sumpah aku rase macam orang gile pon ade ..ehh tanak cite !
  bebalik dekat tadi ,,disebabkan paklong buat korban lepas zuhur kitorang decided balek kampong awal pagi ..tak macam tahn2 sebelumnye ..so kitorang siap2 then sampai paret raje ayah berenti dekat depan welward lame .ehh knape ibu turun? sambil2 tuh ayah pegi la isi mnyak kat esso .tnggu punye tunggu muncul jugak mak comel aku neyh .skali toleh pffftt *brape banyak kek mak aku beli 0_o ?? lantak lah ..ten singgah VENUS beli RIDSECT kononnye ..musykil di situ haha
  sampai2 je kat kampong semue carik aku .pelik k pelik ! suro aku petik limau la ape la ..tengok makcik tak lekang sane sini dengan tepon .untong tak seru name vavi -_- .then akhirnye lalala .surprise jugak *mangse korban ..dah puas kerjekan aku dengan spray tuhh smbil lari2 anak ,potong kek ,lepak2 .mken lame maken ramai nok .oke shuwett .thank for everything *sedih k sedih sobsob ..
   lepas zuhur teros betolak pegi ruma paklong yg tengah tunggu aku .sampai je paklong suro jumpe lembu th n niatkan .mase aku pegi kat lembu tuh semacam je .die macam menyahut sambil tengok2 aku ..abaikan .takpe la tempatmu sememangnye di syurge .smoge kite jumpe dekat sane tungganganku =') .aktiviti macam biase buat agihan .tah kenape tahun nie aku excited noh nak tolong ..siap je tibe2keluar la kek lagi satu .omaigeddd bengang toh .orang kampung yang kat situ ade sorang tolong bacekan doa selamat .ade sedare kumpol ramai2 ..alhamdulillah rezeki dapat buat macam nie .xdisangke2 ..doa selamat sudah ,potong kek sudah  tibe2......
     pffftttt ade manusie balas dendam lagi komplot dengan pacik tersayang memang jahanam aku .oke takpe saye rela ..sesi jempot2 dengan telor ceplok yang tak mengena pade sasaran gol akhirnye tersembam ke bumi ..prekkk !! haha padan muke bluerkkkk ..*lompat kijang
    kek comel aku jadik mangse ..then kene gelak ramai2 kan? memang ohsemmm ! meriah giler.nak balik aku dapat lagi hadiah dari maklong ..dapat la duit 'sangu' ..alhamduillah .semalamnye baru pak anjang bagi jugak .memang rezeki datang tak berenti .dah laa dapat wish besday 3 hari beturut ..memng besyukur sangat2 .tapi ade due bende yang tak dapat aku tunaikan dekat diri aku .tah kenape aku suke sangat tengok orang pakai gelang tangan .ade satu dari kecik lagi tapi cangkuk tak boleh gune ..sedih k sedih ! teringin sangat nak pakai .n lagi stu enset baru ! jelly tengok kawan ade handset up2 ..oke terpakse simpan slame 3 tahun lebih lamenye .tapi2 *sobsob .takpe la simpan duet tuh tok bende laen .sabo ehh nisa . n ya allah sakednye badan2 aku .ibu tolong la hantar berubat..tak tahan dah badan ni menaggung ..kepale serase maken saket ,,telinge bedesing .nk bace ayat2 quran pon pedih sangat dade nie ..jujor kadang2 aku tak solat sebab tak tahan yang melampau .tapi sape aku nak mengadu?? dengan allah jelah tempatnye ..semoge aku tak terlambat .aku cube lawan selagi aku mampu insyallah amin ...

scroll kebawah ......











No comments:

Post a Comment